måndag 24 augusti 2009

Änglafröknarna flyttar in...

i det efterlängtade pysselrummet! Nu är det äntligen färdigt, så som man har längtat och fantiserat om att få göra ett mysigt pysselrum, och nu har den drömmen gått i uppfyllelse. Igår var jag så glad att jag till och med sa till min sambo:
- Vet du va, jag kan nästan tänka mig att sova där inatt!
- Du är inte klok! Fick jag till svars, och det är jag nog inte heller, men fint blev det i alla fall!

Vårt hus är från 1913 och källarens väggar består av stora vita stenblock, bara det har sin charm. Pysselrummet går i röd/vitprickigt, jättefint! Så nu är det bara att pyssla så det bara skvätter om det. Gardiner blev sydda och min stackars mamma fick spendera hela fredagskvällen med att hjälpa mig att röja...annars så har det lite svårt att bli färdigt nämligen... Till saken hör ju...(för er som inte redan vet det) att jag och min bästaste vän har startat upp en liten hobbyverksamhet! Vi gör egna tavlor på fritiden. Det kommer inom kort ut lite förslag på hur det kan se ut!

Till sist...jag vet, jag ska uppdatera bloggen oftare, men då kanske ni som läser bloggen också kan kommentera lite oftare...så det så!

Här kommer resultatet!













7 kommentarer:

  1. det ser ut som en perfekt pysselhörna! :) bra med en plats där du/ni kan få inspiration att göra ännu fler av era fina tavlor :)

    SvaraRadera
  2. Ser verkligen jättemysigt ut! Förstår att du ville sova där!!! Kram /Mia

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev! Vill gärna komma titta på ditt pysselrum.Kram E W M

    SvaraRadera
  4. Gud vad nyfiken jag blir på hur det ser ut. Trots att ni bott där i så många år tror jag aldrig jag ens har varit nere i er källare. Vad kul att ni gjorde något mysigt där! Lycka till med ert lilla företag!

    Kram Ante

    SvaraRadera
  5. Det ser jättefint ut! Hade inte väntat mig annat!!
    Lycka till med pysslandet. Ser fram emot att få inhandla alster av dig.

    Kram /G.....musen.

    SvaraRadera
  6. När vi fick bort allt skrot och spindelväv
    blev det helt perfekt. Roligt att Mamma kunde
    hjälpa till.
    Lycka till med pysslandet.

    SvaraRadera
  7. Gud vad fint emma=) Man blir så inspirerad.. undrar var jag kan ha mitt pysselrum..hi hi..kramen Johanna L

    SvaraRadera